2020-11-06
Med säte i Örebro och Strömstad är Sun4Energy ett solcellsföretag som säljer och monterar solceller, batterilösningar och elbilsladdare. När du ringer dem idag är det numera MiniVoice växel som ser till att ditt samtal hamnar rätt – både för företagets och kundens bästa.
– Problemet tidigare har varit att kunderna exempelvis sparat elektrikerns nummer och ringt honom när han varit ledig eller när frågan egentligen berör någon annan. Nu är det mycket enklare. Vi kan ge våra anställda mer arbetsro och kunderna kan få bättre svar från rätt personer direkt, säger Mattias Thorsén, VD på Sun4Energy AB.
När kunderna ringer växelnumret under kontorstid får de välja mellan tre alternativ och kopplas till rätt avdelning: Region mitt, Region väst eller Elbilsladdning. Om det är kö möts kunden av en röst och ett kömeddelande som Sun4Energy själva har valt. Kunden erbjuds att vänta kvar eller lämna sitt nummer för uppringning.
Om kunden väljer att lämna sitt nummer får rätt avdelning och medarbetare en avisering och kan ringa upp när det passar bättre. Sun4Energys anställda väljer själva om de vill aviseras via SMS, mejl, push-notis i mobilen eller med flera metoder. På så sätt behöver inga samtal eller kunder missas och medarbetarna sparar tid.
I lösningen som Sun4Energy har valt ingår menyval, kömeddelanden, callback, aviseringar efter önskemål och stängtmeddelande med callback till avtalskunder.
– Vi är väldigt nöjda! Appen är extremt lätt att använda och man har den hela tiden lättåtkomlig. Bara att parkera, växla och koppla vidare nummer upplevde vi som krångligt med vår tidigare växel. Nu är det supersmidigt och vi behöver aldrig missa några samtal. MiniVoice är så mycket enklare än vår tidigare lösning.
Vill du veta mer om Sun4Energy? Ring dem på 019-12 12 10 eller besök deras hemsida.
För mer information om MiniVoice, kontakta Ove Känngård, kundansvarig för MiniVoice-teamet.