CALLBACK – RING UPP KUNDEN NÄR NI HAR TID
Låt kunden lämna sitt telefonnummer vid belastningstoppar. Med avisering får ni möjlighet att ringa tillbaka på era villkor och få nöjdare kunder.
Med Callback behöver kunden inte vänta i telefonkö. Istället för att kunden får höra ”du har plats 47 i kön, var vänlig dröj kvar…” kan kunden lämna sitt telefonnummer och ägna sig åt viktigare saker tills ni ringer upp.
Ett kömeddelande kan aktiveras vid en viss tids väntan och då ge kunden möjlighet att lämna sitt nummer. Meddelandet kan exempelvis vara ”…tryck 1 om du vill lämna ditt telefonnummer så ringer vi tillbaka så snart vi kan, eller vänta kvar i telefon.”
Telefonnumret som kunden lämnar aviseras sedan via mejl till de mejladresser som ställs in i MiniVoice. Numret visas även för medlemmar i svarsgruppen i MiniVoice-appen samt i webbappen. När ärendet har hanterats kan varje medarbetare flagga meddelandet med ”hanterat av mig” så att övriga i teamet enkelt ser att Callbacken har blivit hanterad och vem som har gjort det.
Callback kan enkelt införas som en fristående funktion i MiniVoice eller som en integrerad del i en svarsgruppslösning. Det ger både ökad kundnöjdhet och effektivitet!