Det går bra att använda tjänsten ”Samtal väntar” – det vill säga att du hör en signal i mobilen när ett annat samtal väntar på att nå dig.
Tillvalstjänsten ”Omstyrning vid upptaget” ska inte vara aktiv i din mobil.
Ta bort funktionen ”omstyrning vid upptaget”:
Gå in i mobilens inställningar för telefon/samtal/vidarekopplingar och utför din ändring.
Det går också att skicka koder från mobilen, gör så här för att ta bort omstyrning vid upptaget:
Telia: Tryck på #, #, 6, 7, #, uppringningsknapp.
Tele2/Comviq: Tryck på telefonen, #, 6, 7, #, uppringningsknapp.
Telenor: Gå in i Telenor-appen, stäng av vidarekoppling vid upptaget.
TRE: Kontakta TRE kundservice för hjälp med inställningar.
Fello: Kontakta Fello kundservice för hjälp med inställningar.
Vimla: Stöd saknas för att ta bort vidarekoppling.
Koden #, 67, #, uppringningsknapp – är en vanligt förekommande basfunktion hos operatörer. För att återaktivera funktionen omstyrning vid upptaget, kontakta respektive leverantör för att använda det alternativ som passar dig.
Övriga operatörer: Kontakta din leverantör för instruktion hur vidarekoppling vid upptaget kan inaktiveras/aktiveras.