Aktuell driftstatus: Allt fungerar felfritt.

Support och driftinformation

MiniVoice-teamets ordinarie support är tillgängligt på vardagar mellan klockan 07.30 och 18.00. Är du avtalskund med utökat SLA med andra supporttider? Kontakta oss via tilldelad kundingång.

Aktuell driftstatus ser du ovan. Felanmälan kan göras dygnet runt på support@minivoice.se eller via SMS till 08-546 899 00.

Kontrollera driftstörningar i realtid hos din mobiloperatör via Downdetector, opartisk, transparenta användarrapporter och problemindikatorer: https://downdetector.se/

Vanliga frågor

Varför går samtal från gruppen till min röstbrevlåda/mobilsvar när jag är i ett annat samtal?

Det går bra att använda tjänsten ”Samtal väntar” – det vill säga att du hör en signal i mobilen när ett annat samtal väntar på att nå dig.
Tillvalstjänsten ”Omstyrning vid upptaget” ska inte vara aktiv i din mobil.

 

Ta bort funktionen ”omstyrning vid upptaget”:

Gå in i mobilens inställningar för telefon/samtal/vidarekopplingar och utför din ändring.

Det går också att skicka koder från mobilen, gör så här för att ta bort omstyrning vid upptaget:

Telia: Tryck på #, #, 6, 7, #, uppringningsknapp.

Tele2/Comviq: Tryck på telefonen, #, 6, 7, #, uppringningsknapp.

Telenor: Gå in i Telenor-appen, stäng av vidarekoppling vid upptaget.

TRE: Kontakta TRE kundservice för hjälp med inställningar.

Fello: Kontakta Fello kundservice för hjälp med inställningar.

Vimla: Stöd saknas för att ta bort vidarekoppling.

 

Koden #, 67, #, uppringningsknapp – är en vanligt förekommande basfunktion hos operatörer. För att återaktivera funktionen omstyrning vid upptaget, kontakta respektive leverantör för att använda det alternativ som passar dig.

 

Övriga operatörer: Kontakta din leverantör för instruktion hur vidarekoppling vid upptaget kan inaktiveras/aktiveras.

 

 

Hur gör jag om jag glömt mitt lösenord?

Om du har glömt ditt lösenord kan du återställa det via rutinen ’Glömt lösenord’. Länken finns på inloggningssidan i webbappen och på inloggningsvyn i mobilappen. Din administratör kan även manuellt skicka dig ett mail med instruktioner om hur du återställer ditt lösenord.

Hur gör jag om jag bytt lösenord men ändå inte kommer in?

Om du eller någon annan har försökt logga in på ditt konto flera gånger med fel lösenord låser sig kontot. Kontakta din administratör för att låsa upp ditt konto igen.

Det går också bra att kontakta MiniVoice-teamet under ordinarie supporttider för att få hjälp med ditt konto.

Jag får SMS vid missade samtal – kan det inaktiveras?

En del operatörer skickar SMS om du missat samtal på din mobil. MiniVoice söker dig och andra i teamet. Om du vid ett söktillfälle missade att ta samtalet kommer operatören skicka dig ett SMS att du missat ett samtal. Kunden som ringt till gruppen är inte borttappad, kunden står kvar i kö och nästa i gruppen söks. Den här typen av service SMS kan inaktiveras.

Telia: Skicka ett SMS till 4466 med texten VMSAV.

Varför hörs en användares hänvisning i växeln när man ringer gruppen?

Om en användare hänvisar sig i växellösningen, utan att först logga ut från svarsgruppen i MiniVoice kommer samtalen fortsättningsvis kopplas till den hänvisade telefonen och samtalet besvaras av hänvisningsfunktionen. Resultatet blir att samtalet inte kommer gå vidare till någon annan i Svarsgruppen. Den som ringer in får höra hänvisningsmeddelandet.

Åtgärd: Logga ut användaren från svarsgruppen.

Kan jag få samtal till mobilsvar om jag inte svarar?

Tillvalstjänsten ”Medflyttning efter viss tid” kan vara aktiverad, förutsatt att tiden är längre än den tiden söktid/påringning som är inställt i gruppen. Normalt kan omkoppling till mobilsvar ske efter 25 sekunder, vilket ofta är en standardtid hos mobiloperatörerna.

Varför går samtal direkt till min röstbrevlåda/mobilsvar?

Det finns fler orsaker till problemet.

Kontrollera att:

  • Din mobil inte har en aktiv vidarekoppling eller hänvisning
  • Numret inte finns med i din mobil som ’blockerade nummer/kontakter’
Vi har bytt telefontider, hur ändrar vi det i MiniVoice?

Administratören ändrar öppettider för svarsgruppen i administratörsportalen. Där byts även tillhörande röstfiler om sådana finns. Välkommen att kontakta MiniVoice-teamet för stöd, ändring och beställning av nya röstfiler.

Varför får jag inga samtal fast jag är inloggad?

Prova att ringa från annan telefon direkt till din mobil. Om du inte kommer till din mobil är det något fel med din mobil eller mobilnätet.

Om du i stället kommer fram till din mobil, kontrollera i MiniVoice-appen i inställningar/användaruppgifter att ditt telefonnummer är korrekt. Är det fel nummer, kontakta administratören för att byta nummer.

Det finns inställningar i svarsgruppen som hanterar användarnas tillgänglighet, pauser mellan samtal och sökalternativ bland gruppmedlemmar med mera. Parametrarna kan för tillfället påverka att samtal inte kommer till dig. Kontakta administratören för kontroll, eller MiniVoice-teamet.

 

Guider och dokument

I våra guider hittar du svar på vanliga frågor.

Hittar du inte svaret du söker i guiderna? Kontakta MiniVoice-teamet så hjälper vi dig.

Administratör

Instruktioner för dig som administratör

Användare

Flexbiel nummervisning
MiniVoice webb-app

Övrigt

Svarsgrupper