Svarsgrupper

MiniVoice svarsgruppstjänst

Driftsäkra svarsgrupper för kritiska verksamheter

MiniVoice erbjuder driftsäkra svarsgrupper som en flexibel och lättanvänd lösning för att hantera samtal och SMS i beredskapsgrupper, jourteam och krisorganisationer. MiniVoice säkerställer att rätt person går att nå vid rätt tidpunkt – oavsett var teamet befinner sig.

Eftersom det finns höga krav på driftsäkra tjänster har vi utvecklat MiniVoice för att vara tydlig, lätthanterlig och säker. Fördelarna med MiniVoice är många, och vi erbjuder flera smarta funktioner för en effektiv samtalshantering:

  • Visar gruppens nummer vid utgående samtal – skyddar privata mobilnummer och säkerställer professionell kommunikation.
  • Köstatus och samtalshistorik – ger teamet full kontroll över samtalsflödet.
  • Enkel in- och utloggning – hantera tillgänglighet smidigt via appen.
  • SMS-hantering för grupper – skicka och ta emot SMS i gruppen för en effektiv och spårbar kommunikation.
  • Tydlig fördelning av mottagna meddelanden – SMS visas som olästa tills en användare har tilldelat sig konversationen.
  • Snabb åtkomst – Tryck och kopiera text eller nummer direkt i appen.
  • Automatiserade SMS – styr SMS-tjänster i driftsystem till gruppen, i stället för till enskilda användare.

Driftsäkra svarsgrupper som beredskapstelefon

MiniVoice kan användas som en driftsäker beredskapstelefon. Eftersom det finns en ökad osäkerhet i vår omvärld, är pålitlig kommunikation avgörande för att säkerställa verksamhetens kontinuitet. Därför kan vi på MiniVoice ge din organisation en mobil svarsgruppstjänst för röstsamtal och SMS, helt separerad från organisationens ordinarie företagsväxel.

En driftsäker beredskapstelefon är särskilt väsentligt för kritiska verksamheter inom organisationen. Fördelarna med att använda MiniVoice som driftsäker beredskapstelefon är:

  • Fungerar med valfria mobilabonnemang – ingen särskild operatör krävs.
  • Separat från kundens IT-system – utrustning och all data on-prem i Sverige, robust och redundant.
  • Skalbar för stora samtalsvolymer – anpassad för verksamheter med höga krav på kapacitet.
  • Stöd för flera grupper inom samma konto – hantera flera team och svarsgrupper smidigt.
  • Nationell och internationell täckning – fungerar var som helst.
  • Mobil och webb – tillgänglig via App Store, Google Play och MiniVoice.se.

Boka demo

Är du intresserad av MiniVoice? Då är du varmt välkommen att kontakta oss för en demo. Vi kommer presentera funktioner, fördelar och hur MiniVoice på bästa sätt kan anpassas till just ert företag. Har du andra frågor eller funderingar? Tveka inte att kontakta oss, så hjälper vi dig hela vägen.

MiniVoice-plattformen är utvecklad i Sverige för Pre Greeting AB. All teknisk drift och lagring av data finns i Sverige. Data och samtal hanteras enligt rådande krav och regler.

ÄR DU MED I LISTAN?

Listan med vad våra kunder har anslutit till MiniVoice är lång. Beredskapstelefoner, jourtelefoner, supportgrupper, pressjourer, stödgrupper och andra verksamheter.

Svarsgrupperna finns inom allt från offentliga krisorganisationer, börsnoterade bolag, försäkringsbolag, dagligvaruhandeln, privata bolag, riksföreningar, till kyrkliga verksamheter.

Vanliga frågor

Hur många kan vara med i svarsgruppen?

Obegränsat antal kan vara med i svarsgruppen, och en eller flera personer kan samtidigt vara inloggade. Det går att ställa in olika sökordningsalternativ i gruppen: ledig längst, cirkulär- eller linjär sökordning. Det finns även möjlighet att söka flera samtidigt, där medarbetaren besvarar samtalet med kod för att undvika att en obehörig person svarar.

Kan MiniVoice kopplas in vid behov?

Ja, MiniVoice kan vara en reservlösning i organisationens kontinuitetsplan. Inkoppling av MiniVoice vid önskat tillfälle kan ske på flera sätt, till exempel med hjälp av operatörens omstyrningstjänst.

Aktivering av så kallat lavinmeddelande kan göras för att exemeplvis upplysa om driftstörningar i er verksamhet. Med utökad kapacitet kan upp till 2000 samtidiga samtal hanteras. På förfrågan kan vi även erbjuda anpassade lösningar med väsentligt högre kapacitet.

Finns det någon gräns för pågående samtal?

Ja, i grundpaketet ingår det tio samtidigt pågående samtal med medarbetare samt fem samtal i kö. Antalet köplatser kan justeras ned av administratören.

Räcker inte grundpaketet går kapaciteten för pågående samtal och antal köplatser att utökas. Notera att antalet medlemmar i er MiniVoice är obegränsat. Med tillval kan upp mot 2000 pågående samtal hanteras samtidigt.

Kan en medarbetare vara medlem i fler grupper?

Ja, antalet är i princip obegränsat. Medarbetaren, eller en konsult, kan vara medlem i fler svarsgupper inom och utom det ”egna” företaget.

Vad händer om ingen är inloggad?

Det finns flera alternativ. Samtalet kan kopplas till en annan svarsgrupp, hamna i samtalskön, erbjudas callback, lämna meddelande eller få ett meddelande. Medlemmar i svarsgruppen kan aviseras via SMS, mail och notis i appen.

Vilka mobiler finns det stöd för?

Alla mobiler med ett publikt telefonnummer. Alla samtal går över det publika telenätet – inte via IP-samtal i MiniVoice.

Jag vill inte visa mitt telefonnummer – går det att dölja?

Du behöver inte visa ditt telefonnummer. Med tillvalsfunktionen kan utvalda medarbetare få tillgång till att ringa från sin mobil och visa ett annat nummer än sitt eget nummer för mottagaren. Numret är i de flesta fall gruppens nummer. Även externa konsulter kan använda funktionen.

Kan gruppen ta emot SMS?

Ja, via gruppens fastnätsnummer är det möjligt. Alla i gruppen ser meddelandet och det kan ”pinnas” av en medarbetare, så att övriga i gruppen ser att det är hanterat. Det går också bra att svara på SMS och skicka nya.

Jag har en annan operatör i dag – går det att lösa?

Ja, det går! Kontakta oss så tittar vi på dina förutsättningar för en anslutning som över tid blir både säker och kostnadseffektiv.

Kan jag skapa ett konto online?

Nej, ett konto startas efter att vi tillsammans utfört en behovsanalys. När tjänsten är i gång kan du som administratör hantera tjänsten.

Kan meny- och knappval läggas till?

Ja, meny- och knappval kan läggas till och anpassas utefter ditt önskemål. I kombination med schemaläggning kan olika menyval vara aktiva vid olika tillfällen.

Jag är intresserad av tjänsten – vem ska jag prata med?

Ring MiniVoice-teamet på 08-546 899 00 (val 1), så kommer du till en av medarbetarna som hjälper dig som ny kund.

Kan vi testa MiniVoice kostnadsfritt?

Om det finns behov av att testa tjänsten inom organisationen kan vi ordna med en kostnadsfri test- och utvärderingsperiod.

Vad kostar MiniVoice?

Vi erbjuder fasta prispaket beroende på funktion och samtalsvolym. Priset börjar omkring operatörernas listpris för ett mobilt företagsabonnemang. Avtalstiden är normalt tolv månader, och därefter gäller tre månaders uppsägningstid.

Ta kontakt med oss så får du ett kostnadsförslag.

Har ni ofta driftstörningar?

Eftersom vi erbjuder en teknisk lösning kan vi inte säga aldrig. En förutsättning för att uppnå hög driftsäkerhet är en modern och välutvecklad teknisk plattform, redundant infrastruktur och välrenommerade leverantörer och samarbetspartners. Men det räcker inte med det. Kunskapen om hur system designas, förvaltas och driftas är avgörande faktorer till hög driftsäkerhet. Med lång erfarenhet och omfattande kunskap av transaktionsintensiva realtidssystem för molntjänster upprätthålls en hög tillgänglighetsgrad.

Alla samtal kommer till MiniVoice via redundanta direktanslutningar från Telias nät. Samtal till svarsgruppsmedlemmar går i första hand också via Telia – men via diversitet och med direktanslutningar till alla svenska mobila nät finns även den vägen till medlemmar i grupper.

Finns callback och röstbrevlåda?

Ja, både callback och röstbrevlåda finns som tillval. Personer som ringer dig kan lämna sitt telefonnumer eller ett meddelande. Du lyssnar på eller läser det i MiniVoice-appen eller webbappen. Du ringer själv tillbaka när du har tid, och markerar meddelandet så att andra i gruppen ser att du är ansvarig.

Minivoice-samtal

Ring upp med gruppens nummer

Anslut externa användare som konsulter, koppla samtal och välj kontakter direkt från telefonens kontaktlista.
Minivoice-sms

Skicka och ta emot SMS i gruppen

Aktivera SMS på 010-, 07x- och geografiska nummer. Meddelanden markeras som olästa tills en användare tar emot dem. Du kan använda emojis och all kommunikation är krypterad.
Minivoice-grupper

Enkelt att ta emot samtal

MiniVoice stöder obegränsat antal användare, både interna och externa, och fungerar med alla mobilabonnemang. Om ingen svarar i gruppen skickas ett SMS-larm.

Upptäck Minivoice

MiniVoice gör, och ska helt enkelt göra, arbetsdagen lättare och mer effektiv. Vill du veta mer?

Kundcase

Möt några av våra kunder