Kommunikationsbyrån 8190 använder MiniVoice för enklare administration och bättre support. Med en behovsanpassad växellösning kan de skapa mervärde till sina kunder och underlätta det interna arbetet på fler än ett sätt.
– Vi arbetar med all typ av modern kommunikation. När vi exempelvis har lanserat en ny webb vill vi kunna fortsätta ge våra kunder bästa möjliga support och där har MiniVoice varit till stor hjälp för oss, säger Pierre Ljudén, projektledare på 8190.
När du ringer på växelnumret möts du av en röst från MiniVoice röstbank med ett manuskript som 8190 själva har valt. Rösten ger dig fyra alternativ: Nya projekt och tjänster, Ekonomifrågor, Support eller Övriga frågor.
Menyvalet som görs är sen synligt för personen som tar emot samtalet. Genom MiniVoice egen app kan kommunikationsbyrån därtill på ett enkelt sätt anpassa sina svarsgrupper för varje menyval, så att samtalen direkt kommer till rätt person. Om någon är på semester eller liknande kan personen enkelt tas bort från svarsgruppen tillfälligt.
”VARIT SMIDIGT FRÅN DAG ETT”
– Det har varit smidigt från dag ett egentligen. Vi berättade på ett ungefär vad vi ville ha och MiniVoice gav förslag på en lämplig lösning. Förslagen har varit bra och sedan dess har det bara rullat på utan några problem. Appen är ju väldigt enkel att använda!
Utanför kontorstimmar möts kunden istället av ett stängtmeddelande. Här får kunden möjlighet att lämna sitt nummer för callback eller dröja kvar för att kopplas vidare till supporten, som behöver finnas tillgänglig dygnets alla timmar.
– Jag trodde nog att vår organisation skulle vara lite för liten för att vi skulle ha nytta av en växellösning, men det har visat sig vara väldigt positivt, särskilt för vår support. Förutom att kunderna alltid kopplas rätt så har vi även möjlighet att hantera ärenden med SMS och samtal från vårt växelnummer. Det ser mer professionellt och allt är enkelt att administrera.