25 april 2024

LOKALT TELEFONNUMMER TILL FASTIGHETSBOLAG LEDER TILL ENKLARE KUNDSUPPORT

Brukar du svara när ett dolt nummer ringer dig? Många väljer att inte göra det och viktiga samtal går obesvarade. En fastighetsskötare vände sig till MiniVoice med det problemet och nu har de fått en skräddarsydd lösning och ett lokalt svenskt nummer via MiniVoice.

 

När fastighetsskötaren ringde sina hyresgäster från ett dolt telefonnummer upplevde de att många valde att inte svara. Idag ringer fastighetsskötarens anställda med ett lokalt svenskt nummer från mobilen via MiniVoice. I stället för att ringa från ett dolt nummer, når de sina hyresgäster med ett nummer som är bekant och tryggt för mottagaren.

 

Fastighetsskötaren eftersökte även en lösning som gav dem möjligheten att själva välja när de skulle ringa tillbaka till hyresgästen – ifall personen ringde upp dem efter ett missat samtal. Om en hyresgäst missar samtalet och ringer tillbaka senare möts de av ett trevligt automatiskt meddelande: ”Hej! Det är din fastighetsskötare som ringer, vi söker dig snart igen”.

 

Med MiniVoice kan du skräddarsy lösningar som passar just din verksamhet. Ett personligt, men automatiserat meddelande, underlättar inte bara för företaget, utan ger också hyresgästen en känsla av närhet och tillit – vilket för ett lokalt bolag är en viktig funktion.

 

Fastighetsskötarens lösning förenklar verksamheten och kommunikationen med deras hyresgäster. Nu kan fastighetsskötaren enklare kan nå dem – och även planera och prioritera samtal enklare.

 

Fördelarna med ett lokalt telefonnummer: Närhet, tillit och tillgänglighet

Att ringa från ett lokalt telefonnummer i stället för ett dolt nummer har flera fördelar. När du ringer från ett lokalt telefonnummer ger det hyresgästerna en känsla av närhet och trygghet. De ser ditt nummer och identifierar det med deras lokala område – vilket kan skapa förtroende och bekvämlighet i kommunikationen.

 

Genom att tillhandahålla ett nummer som är associerat med det lokala området, är det lättare för hyresgästerna att komma i kontakt och känna sig bekväma med att nå fram med frågor eller bekymmer. Det skapar också en känsla av närhet och tillgänglighet som kan vara viktig för att upprätthålla en positiv relation med hyresgästerna.

 

Att använda ett lokalt telefonnummer förbättrar också svarsfrekvensen. När de ser ett nummer som är relaterat till deras geografiska område, är det mindre sannolikt att de förväxlar det med ett spamnummer.

 

Det är viktigt för företag att noggrant överväga sina mål och målgrupper för att välja det telefonnummer som bäst passar deras behov och långsiktiga framgång.

 

På MiniVoice vill vi bidra med en lösning som passar er verksamhet. Läs mer om hur MiniVoice kan anpassa sina lösningar för olika verksamheter här.

Tidigare nyheter från MiniVoice

EN REGISTRERINGSMYNDIGHET VÄLJER MINIVOICE TILL SIN TIB-VERKSAMHET

I enlighet med Regeringens beslut från oktober om att fler myndigheter bör inneha funktionen "Tjänst…

REGIONEN VÄLJER MINIVOICE TILL TIB-FUNKTIONEN

En av Sveriges regioner byter från lösning med vidarekopplad mobil till en fristående redundant mobi…

FLER MYNDIGHETER SKA HA TIB-FUNKTIONEN

När oväntade händelser inträffar är det avgörande för organisationer att ha system på plats för att …

UPPTÄCK MINIVOICE

MiniVoice är ständigt redo och ser till att kritiska samtal alltid når fram. Till företag, offentliga verksamheter och välgörenhetsorganisationer. Till beredskap-, kris- och stödgrupper. Med säkerställda samtalsflöden och möjlighet att aktivera reservlösningar är MiniVoice allt oftare en del av organisationers kontinuitetsplan.

Vi ger dig stöd i ditt initiala val och är med i framtida förändringsarbeten. Behovsanalys, demo, lösningsförslag och nyckelfärdig tjänst – det kommer alltid från oss.

Kundcase

Möt några av våra kunder