Att kunna ge sitt företag en personlig röst, det är en av de stora fördelarna med MiniVoice. Eftersom man säger att första intrycket är viktigast, så är det otroligt viktigt att personen som ringer till er välkomnas på rätt sätt. En av våra personer bakom rösterna är Åsa.
Åsa, har arbetat heltid med sin röst sedan 9 år tillbaka, där MiniVoice var en av hennes första uppdragsgivare. Sedan dess har deras relation växt ordentligt, där hon nu är en av deras mest anlitade röster, utöver MiniVoice kan man känna igen Åsa’s röst under radioreklamer eller reklamavbrotten på TV4.
– Jag började min karriär med min röst genom att skicka ut inspelningar till olika företag och produktionsbolag, för att se om det fanns en marknad för mig. Eftersom jag alltid har varit aktiv med min röst, genom musik, så kändes det som ett naturligt steg att prova på när jag ville byta bransch, berättar Åsa.
Med en bakgrund inom musiken, där Åsa bland annat vunnit VM-guld två gånger inom Barbershop, så har hennes röst alltid varit ett redskap hon behärskat. Hennes erfarenheter från musiken är även något som avspeglar sig i dom uppdrag hon tar sig an idag.
– Under den tiden vi sjöng barbershop, kunde vi anpassa våra röster och gå in i olika roller. Det är något jag tagit med mig, främst till MiniVoice där jag anpassar rösten efter vilken typ av företag jag skall jobba med. Ibland kan det behövas en mjukare röst och ibland en hårdare ton, helt beroende på vilken målgrupp dom har, säger Åsa.
Under åren har Åsa fått jobbat och spelat in meddelanden åt många olika kundgrupper, när hon bland annat haft uppdrag mot Svenska Kyrkan och Coop-kedjan, har det varit fokus på att ha en lugn och tydlig röst, då de riktar sig mot en väldigt bred målgrupp.
– Jag har ett fint samarbete med MiniVoice-teamet sen många år med nya och återkommande kunduppdrag. Jag tycker flexibiliteten i MiniVoice-tjänsten är en stor fördel och att alla kunder kan bemöta sina kunder på ett sätt som passar dem bäst, avslutar Åsa.